poniedziałek, 31 sierpnia 2009

Sałatka z pieczonych ziemniaków z boczkiem i musztardowym vinegretem

Bardzo lubię pieczone ziemniaczki, tak więc smakują mi również sałatki na bazie pieczonych ziemniaków. Nie są może aż tak proste w przygotowaniu i nie można zostawić takiej potrawy na później, bo dobra jest tylko świeżo zrobiona, ale czasami warto sie wysilić. Ta potrawa bardzo dobrze pasuje do pieczonej ryby lub grillowanego mięsa.

Składniki:

Pieczone ziemniaki – ok. kg( 2 funty) czerwonych ziemniakow lub zwykłych ziemniakow pokrojonych w 2cm kostkę
(3/4 in) posolone, popieprzone i skropione oliwa z oliwek (dość obficie) piec na blaszce w temperaturze 230st C (450st F) przez pół godziny – często trzeba piec dłużej!

4 cienkie plasterki prosciutto czyli włoskiego boczku (pokrojone drobno) Ja używam amerykańskiego „bacon” pieczone na 6-8min w 200st C (400st F) lub smażone na patelni
4 łyżki oliwy z oliwek
2 średnie szalotki posiekane
1 /2 filiżanki (125ml) bardzo drobno posiekanych korniszonów
3 łyżki gruboziarnistej musztardy Dijon
2 łyżki octu z białego wina
sól i pieprz
3 łyżki posiekanej pietruszki

Podsmażyć szalotkę przez 2-3min w jednej łyżce oliwy, dodać reszte oliwy, korniszony, musztardę i ocet, doprawić solą i pieprzem i dobrze wymieszać.

Dodaj tę mieszaninę do upieczonych ziemniaków razem z pietruszką i chrupiącym prosciutto lub bekonem, dobrze wymieszać i natychmiast podawać.

2 komentarzy:

Anonimowy

Litosci! Wlosi nigdy by ci tego nie wybaczyli :prosciutto to najprawdziwsza szynka(parmenska), a boczek to pancetta!!!!!

Joanna Kalinowski

Hej masz racje:) My mistake:( Ten przepis tlumaczylam juz lata temu - nie wiem moze jeszcze wtedy nie znalam roznicy, a moze sie spieszylam i sie pomylilam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

W Kuchni Asiulka   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP